SeLamat datangg...


welcome...Sugeng rawuh...verwelkomen..benvenuto...gratus...willkommen...hougei...bem-vindo...

Sabtu, 30 November 2013

Lelaki impian liar ku

Dia, lelaki impian liarku...
Dulu, aku bermimpi menghabiskan masa remajaku bersamanya..
menggila dan melakukan hal2 tidak jelas bersama...
Dia, dulu yang pernah kuimpikan
Dulu, aku berharap dan berkhayal, kami bisa bersama-sama.
Tapi memang, itu benar2 impianku saja, apalagi mengharap bersamanya,
impian yang terlalu liar.

Dia, lelaki impian liarku,
 kini berdiri di hadapanku.
Dan aku? Aku terpaku,
dengan senyum kaku. 
Menatapnya yang tersenyum bahagia dengan baju baru.t
Entah, 
apa yang ada dibenaknya,
bahagia, pastilah itu yang dirasakannya.
Tapi, kini aku rela dengan pilihan hidupnya.

Dia, lelaki impian liarku, 
dia yang pernah mengacaukan hatiku, 
dia yang pernah menjadikanku bodoh dalam tingkah laku,
kini, ak pun bahagia, bangga, dan rela dengan pilihan hidupmu.

Terimakasih, pernah menjadi lelaki impian liarku. 

*setelah sharing beberapa bulan yang lalu*


2 komentar:

agustinriosteris mengatakan...

kamu naksir frater yaa???

Lucia Astri mengatakan...

hahaaa..it was, it was mas...btw, sekarang d mana mas?